Przykładowe tematy szkoleń dla Rad Przedszkola
„Mały złośnik w przedszkolu”
- jak radzić sobie z dziecięcą złością i jak rozpoznać, z czego wynika
- jak wspomóc rodziców w radzeniu sobie z trudnymi zachowaniami ich dziecka
- jak pracować z grupą, aby poprawić relacje między dziećmi i nauczyć je w akceptowalny sposób rozładowywać emocje
„Gotowość szkolna – jak wspierać rozwój dziecka, aby przygotować je do roli ucznia”
- co kryje się pod określeniem „gotowość szkolna”
- indywidualizacja pracy z dzieckiem przygotowującym się do rozpoczęcia nauki szkolnej
- objawy trudności w zakresie funkcji decydujących o dojrzałości szkolnej dziecka
„ Proszę Pani, nudzi mi się”
- jak dobierać zabawy i ćwiczenia, aby stymulować rozwój intelektualny dziecka, wykorzystywać jego mocne strony i pomóc mu pokonywać trudności
- teoria inteligencji wielorakich H.Gardnera
- zabawy rozwijające poszczególne typy inteligencji
„Rodzic w przedszkolu”
- typy postaw rodzicielskich
- jak dbać o efektywną współpracę z rodzicami
- jak radzić sobie w kontakcie z tzw. „trudnym rodzicem”
„Dziecko autystyczne i z Zespołem Aspergera w przedszkolu”
- objawy triady autystycznej
- włączanie do grupy rówieśniczej, tworzenie warunków sprzyjających uczeniu się
- zasady pracy edukacyjno-terapeutycznej
Chętnie przygotujemy i poprowadzimy spotkanie Rady Pedagogicznej również na inne zaproponowane przez Państwa tematy.
Temat, czas trwania i formę szkolenia dopasowujemy do indywidualnych potrzeb placówki. W przypadku grup mniejszych proponujemy zajęcia o charakterze prezentacji połączonej z elementami zajęć warsztatowych. Dla grup większych przygotujemy wykład zakończony dyskusją. Spotkania prowadzą psychologowie i pedagodzy z bogatym doświadczeniem w pracy z grupą.
Koszt szkolenia uzależniony jest od czasu trwania spotkania:
Bawimy się i uczymy z Robotem Cubetto
Serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszej oferty cyklu 6 zajęć skierowanych do starszych grup przedszkolnych (4-6lat). Są to zajęcia edukacyjne z elementami nauki kodowania i robotyki, stworzone z myślą o stymulowaniu kreatywności oraz rozwoju poznawczego dzieci, jak również rozwijaniu kompetencji istotnych do podjęcia nauki szkolnej.
Pracujemy z innowacyjnym robotem Cubetto, który jest bezpieczny dla dzieci, stworzony w Anglii, zgodnie z założeniami Montessori.
W programie zajęć:
- zadania rozwijające myślenie logiczno-matematyczne i wnioskowanie przyczynowo-skutkowe
- praca z CUBETTO – przyjaznym robotem, który pomaga rozwijać zdolności poznawcze dzieci, uczy podstaw kodowania i programowania
- twórcze budowanie – zajęcia z wykorzystaniem klocków LEGO
- „współpraca czyni mistrzów”- trening umiejętności współpracy w celu rozwiązywania problemów zadaniowych
Forma zajęć : cykl 6 spotkań x 50 minut ( 2 spotkania w miesiącu)
Koszt: 200 zł / spotkanie dla jednej grupy ( maksymalnie 10 dzieci w grupie). Przy większej ilości dzieci podział na dwie grupy.
ABC emocji
ABC emocji to zajęcia przeznaczone dla dzieci przedszkolnych w wieku 4-6 lat. Mają na celu rozwój ich umiejętności społeczno-emocjonalnych. Podczas zajęć dzieci uczą się jak dobrze funkcjonować w grupie, nawiązywać przyjaźnie, radzić sobie z trudnymi sytuacjami i towarzyszącymi im emocjami.
Co dzieci zyskują dzięki zajęciom?
- uczą się rozpoznawać stany emocjonalne swoje i innych ludzi
- dowiadują się, że mogą odczuwać wszystkie (nawet negatywne) emocje i dążyć do realizacji własnych potrzeb
- uczą się jak okazywać emocje tak, by nie zranić innych
- świat emocji dziecka ulega uporządkowaniu
- rozwiną kompetencje społeczne
Spotkanie 1 Emocje
Dzieci omawiają uczucia smutku, szczęścia, złości i strachu. Ćwiczą mówienie tego, jak czują się w różnych sytuacjach i poznają sposoby poprawiania własnego samopoczucia.
Spotkanie 2 Oswoić złość Podczas tego spotkania dzieci dowiadują się co zrobić, by zapanować nad swoją złością i jak zachować się w sytuacjach, które złość wyzwalają.
Spotkanie 3 Komunikacja W ramach tej części dzieci uczą się jak słuchać innych, jak prosić o pomoc i mówić o swoich potrzebach.
Spotkanie 4 Rozwiązywanie konfliktów Dzieci uczą się jak radzić sobie w przypadku kłótni. Co zrobić w trudnej sytuacji – jak przepraszać i dać się przeprosić.
Spotkanie 5 Dajemy sobie radę Podsumowanie wszystkiego, czego dzieci nauczyły się: znajdowania różnych sposobów radzenia sobie z trudnościami, pomagania innym oraz adaptowania się do nowych sytuacji.
Forma zajęć : cykl 5 spotkań x 50 minut ( możliwość przeprowadzenia jedynie wybranych spotkań)
Koszt: 200 zł / spotkanie dla jednej grupy ( maksymalnie 10 dzieci w grupie). Przy większej ilości dzieci podział na dwie grupy.